söndag 22 augusti 2010

Flygresan

Eftersom jag är trött och inte har något att göra. Så kan jag ju lika gärna berätta om flygresan för den som är intresserad.

Jag flög från Köpenhamn, vidare till Bangkok. (flyget blev för tidigt t.o.m.) Från Bangkok blev det flyg till Taipei. (Blev en timme försenat p.g.a tekniska problem, fick byta plan). På båda flygningarna satt jag bredvid svenskar. Sista flygningen lyckades jag faktiskt somna, 2-3 minuter innan vi var på backen. Så det var inte mycket att hurra för. (Såg inte mkt av Taipei från luften p.g.a. detta = fail)

På flygplatsen blev jag upphämtad. Vi åkte vidare in till centrala taipei (buss). Där jag åt mina goda dumplings och soppan :) Därifrån åkte vi mrt (metron) till och sedan buss till mitt boende. Skönt att inte behöva tänka på vart man skulle.

Har inte gjort något idag mer än att sova till kl 2 och handlat mat. Imorrn ska jag fixa lite grejer, typ taiwanesiskt telefonnummer och annat viktigt. I övermorrn ska jag registrera mig för kinesiskakursen och på onsdag ska jag till Sun Moon Lake (största sjön i Taiwan).

Nu tror jag att jag ska sticka ner till affären här utanför och köpa lite käk jag kan ha på rummet.

Tills vi hörs igen..

Ha det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar