tisdag 30 november 2010

Cosplay

I helgen var jag i 台中 (Taizhong) på ett cosplay event. 

Eftersom det nog är många som inte vet vad det är så behöver jag nog förklara det. Folk klär ut sig till olika anime/manga eller spelfigurer, så säljs en mängd olika prylar som har med de serierna att göra. T.ex. böcker, nyckelringar.. ja allt möjligt. Och så tas det en massa bilder. Detta event var inte så stort, tydligen ska det vara ett i Taipei om två veckor som är mycket, mycket större. (Ja, jag ska dit^^ nej, jag klär inte ut mig.)

Cosplay kommer från Japan och är väldigt stort i Asien.

Det var faktiskt kul. En kompis körde dit på förmiddagen och kom fram vid lunchtid ungefär. Kan ju säga att jag var enda utlänningen där :P

Söta^^

Mohahahaha (det hör till karaktärerna att ja.. bete sig så där^^)

<3

Efter eventet blev det lite krubb och sen hemresa med höghastighetståg. Var väldigt trött, men väldigt glad när jag väl kom hem :) 
Trevligt folk :)


1 kommentar: